دریا نیوز







عزم جدی مسئولان جهت ایجاد فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد

، 13:48   /   کد خبر: 42011   /   تعداد بازدید: 587


دریانیوز: به همت یک زوج نیکوکار مشهدی کلنگ احداث دبستانی در روستای «تنگ اشکن» یکی از روستاهای محروم و صعب العبور شهرستان خمیر به زمین زده شد تنها مدرسه کانکسی شهرستان خمیر با ۱۰ دانش آموز که حالا قرار است با دستان مهربان خیرین ، فضای آموزشی مناسبی را برای دانش آموزان این روستا فراهم سازند.

فرماندار خمیر و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان در آیین کلنگ زنی این مدرسه از حضور و همراهی نیکوکاران و خیرین بزرگوار و همچنین مدیران بنگاه‌های اقتصادی فعال در شهرستان که ورود خوبی در عرصه مدرسه سازی داشته‌اند قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود با مشارکت خیرین و بنگاه های اقتصادی ، تمامی مدارس شهرستان نوسازی و مقاوم سازی شوند.

به گفته وی با ورود خیرین به بحث مدرسه‌سازی در شهرستان خمیر ، بخش عمده ای از دغدغه‌های آموزش و پرورش در این شهرستان رفع شده است ضمن اینکه طی امسال عملیات اجرایی احداث ۹ پروژه خیّرساز در این شهرستان آغاز شده است.

این در حالیست که دوستی استاندار هرمزگان نیز در جلسه هم اندیشی حل مشکل مدارس تخریبی و غیراستاندارد استان بر اهمیت توسعه زیرساخت آموزشی استان تاکید و تامین زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی و مقاوم سازی فضای موجود را یکی از اولویت‌های مهم در استان هرمزگان دانست و گفت تصمیم داریم با همکاری قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و سازمان نوسازی مدارس و روی کار آوردن ظرفیت خیرین، بنیاد برکت، بنگاه‌های اقتصادی و سایر ظرفیت‌ها، ۴۰۰ کلاس درس جدید در استان احداث کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور هم در همین جلسه اعلام کرد بالغ بر ۹۶۰ کلاس درس در استان هرمزگان در حال ساخت است و اعتبار استان هرمزگان در حوزه فضاهای آموزشی در سال جاری به نسبت سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

مهرالله رخشانی مهر ابراز امیدواری کرده تا پایان دولت و با کار جهادی به جای ۳۵۰ مدرسه تخریبی در سطح استان هرمزگان، مدارس جدیدی احداث شوند.

با این حال، موضوع ساخت و توسعه فضاهای آموزشی همچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است و مسئولان دولتی به ویژه شهرستان خمیر با تلاش فراوان و پیگیری‌های مجدانه‌ سعی دارند فضاهای آموزشی نوساز بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

امین درساره/ دریا