دریا نیوز







مدیرعامل فولاد هرمزگان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم خبر داد: رشد درآمدی فولاد هرمزگان

دریانیوز: از لحاظ درآمدی در مدت ۱۰ ماه، معادل هشت سال گذشته فعالیت شرکت فولاد هرمزگان سود حاصل شد؛ ۸۶ درصد نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته افزایش سود ویژه داشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۹۰ درصد ارتقا یابد

، 10:00   /   کد خبر: 42009   /   تعداد بازدید: 220


دریانیوز:  مدیرعامل فولاد هرمزگان در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با اشاره به رشد درآمدی شرکت فولاد هرمزگان در یازده ماه گذشته گفت: طرح‌های توسعه‌ای با حمایت فولاد مبارکه در این شرکت شتاب گرفته است.
    به گزارش خبرنگار دریا ؛ عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در آیین اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ۱۴۰۰ که با حضور وجیه اله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، علی نبوی، رئیس هیات مدیره فولاد مبارکه و دستیار ویژه وزیر صمت و مدیر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برگزار شد، اظهار کرد: از ده ماه گذشته شاهد اتفاقات مهمی در شرکت فولاد هرمزگان بودیم که در نوع خود بی‌نظیر است.
  وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر عملیات چهار طرح توسعه‌ای بزرگ فولادی با حمایت شرکت فولاد مبارکه و با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی آغاز به کار کرد که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به آغاز عملیات احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی، واحد دوم تولید گازهای صنعتی، مخازن ذخیره آهن اسفنجی و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز در دهه فجر با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اشاره‌ای کرد و افزود: مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این شرکت را به دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش می‌دهد و نیاز این شرکت به اصلی‌ترین ماده اولیه جهت تولید ۲ میلیون تن تختال در سال مرتفع خواهد شد. معروفخانی به احداث مدول سوم احیا مستقیم مخازن ذخیره آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن اشاره‌ای کرد و افزود: احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن دیگر طرح توسعه‌ای مهم در شرکت فولاد هرمزگان با حمایت فولاد مبارکه است.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به اینکه احداث نورد گرم در فولاد هرمزگان به تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی اسلب منجر می‌شود، تصریح کرد: از لحاظ درآمدی در مدت ۱۰ ماه، معادل هشت سال گذشته فعالیت شرکت فولاد هرمزگان سود حاصل شد؛ ۸۶ درصد نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته افزایش سود ویژه داشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۹۰ درصد ارتقا یابد.
معروفخانی بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد و گفت: حمایت از ۵ هزار یتیم هرمزگانی در دستور کار قرار گرفته است و پشتیبانی از هیئت‌های ورزشی استان هرمزگان از دیگر اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی است. تامین اکسیژن به صورت رایگان در بیمارستان‌های استان و تهیه و تولید ماسک‌های درمانی از دیگر اقدامات این شرکت است. شرکت فولادهرمزگان در زمینه پرورش استعدادهای درخشان هزینه دانش آموزان مستعد را برای پذیرش در رشته‌های معتبر کنکور حمایت مالی کرده است و در ایام شیوع کرونا ۳ هزار و ۲۰۰ بیمار به صورت رایگان تحت مداوا قرار داد.
وی در پایان از تمام شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تشکر کرد و افزود: برگزاری این کنفرانس تخصصی به ارتباط موثر دانشگاه و صنعت می‌انجامد.

تحقق چشم‌انداز ۵۵ میلیون تنی فولاد در ۱۴۰۴ در گرو توسعه صنایع معدنی است  
همچنین رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: پژوهش و کنفرانس‌های تخصصی نقش بی بدیل کاهش قیمت تمام شده محصولات دارد و به پایداری در فضای رقابتی می‌انجامد.وجیه‌الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، ضمن تقدیر از شرکت فولاد هرمزگان در برگزاری این کنفرانس، اظهار کرد: ما نیازمند برگزاری کنفرانس‌های تخصصی هستیم واگر چه کنفرانس‌های عمومی برگزار می‌شود اما ضرورت برگزاری کنفرانس‌های تخصصی با موضوع تامین زنجیره مواد معدنی ضروری است. وی افزود: برای دستیابی به تکنولوژی و نوآوری‌های روز و کاهش قیمت تمام شده محصولات نیازمند برگزاری کنفرانس‌های تخصصی هستیم تا تبادل دانش تقویت شود.
جعفری با تاکید بر نقش دانش در بهره‌وری اقتصاد صنایع معدنی، گفت: پژوهش و توسعه فناوری و تکنولوژی نقش بی بدیلی در تسلط بر دانش روز دارد که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده محصولات منتج می‌شود و به پایداری در فضای رقابتی می‌انجامد.
وی به ۴۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده تولید فولاد در کشور اشاره کرد و افزود: تحقق چشم‌انداز ۵۵ میلیون تنی فولاد در ۱۴۰۴ در گرو توسعه صنایع معدنی است که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر بدیهی بودن نقش تکنولوژی و فناوری در صنایع معدنی، تصریح کرد: آرزوی توفیق برای شرکت فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه دارم و امیدوارم چنین شرکت‌هایی با استفاده از علم و دانش نخبگان صنعت فولاد کشور به سوی تعالی گام بردارند.


 فولاد هرمزگان به عنوان صنعت بزرگ در ارتباط با دانشگاه ها سرآمد است
  مدیر پارک علم و فناوری استان هرمزگان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان در تعامل با شرکت فولاد هرمزگان درصدد نخبه‌پروری از دوران کودکی است. در این کنفرانس علی فتی مدیر پارک علم و فناوری استان هرمزگان اظهار کرد: فولاد هرمزگان در انقلاب صنعتی چهارم و هوشمند سازی پیشرو است و فناوری در فولاد هرمزگان نقش مهمی و تعیین‌کننده‌ای دارد.وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری این زمینه را دارد که ایده‌های مورد توجه در این کنفرانس را به سمت اجرایی هدایت نماید، افزود: برای پذیرش ایده‌های جدید از سمت نوآوران و پژوهشگران پارک فناوری این آمادگی را برای همکاری با شرکت فولاد هرمزگان دارد. فولاد هرمزگان به عنوان صنعت بزرگ در ارتباط با دانشگاه ها سرآمد است.فتی با اشاره به تعامل دانشگاه هرمزگان با شرکت فولاد هرمزگان گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان و صنعتی شریف در همکاری با دانشگاه هرمزگان این فرصت را فراهم کرده اند تا بتوان رشته مهندسی مواد را برای اولین بار در دانشگاه هرمزگان برگزار کند.وی اضافه کرد: درصدد هستیم علاوه بر حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و تعامل سازنده پارک علم و فناوری و حمایت از ایده‌های جدید، در پرورش نخبه از سنین پایین برنامه‌ریزی و آموزش های مناسب آن را از دوران کودکی ایجاد کنیم.از ایده‌های جدید، در پرورش نخبه از سنین پایین برنامه‌ریزی و آموزش های مناسب آن را از دوران کودکی ایجاد کنیم.


 به دنبال ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم هستیم
 دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی ریخته‌گری مداوم گفت: در حوزه مواد اولیه، کشور در طی ۱۳ تا ۲۰ سال آینده با محدودیت هایی مواجه می‌شود که برای حل آن باید روش‌های خود را عوض کنیم یا مواد اولیه جایگزینی پیدا کنیم.
علیرضا کاظمی دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی ریخته‌گری مداوم و معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان در این کنفرانس اظهار کرد: در سطح کشور کنفرانس‌های مختلفی به ویژه در حوزه صنعت فولاد برگزار می‌شود؛ به همین دلیل ایده برگزاری این کنفرانس شکل گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام شد.وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم هستیم، افزود: هدف برگزاری این کنفرانس ایجاد فضای تبادل ایده‌ها، تجربیات، مشکلات و راه حل‌های به دست آمده توسط شرکت کنندگان و یا صاحبان تکنولوژی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی است.
معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان گفت: در حوزه مواد اولیه، کشور در طی ۱۳ تا ۲۰ سال آینده با محدودیت هایی مواجه می‌شود که برای حل آن یا باید روش های خود را عوض کنیم یا مواد اولیه جایگزینی پیدا کنیم.
کاظمی با اشاره به لزوم توجه به روش‌های جدید در تولید فولاد و همچنین طرح جامع فولاد کشور اظهار کرد: این کنفرانس در این راستا به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار شد. اولین دوره این کنفرانس در آذرماه سال ۱۳۹۸ با موضوع ریخته‌گری برگزار شد اما بعدا فولادسازی هم به آن اضافه شد.میزان ثبت‌نام در این کنفرانس نسبت به دوره گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این انگیزه‌ای برای برگزاری این کنفرانس در سال‌های آتی خواهد بود.
وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از همکاران به صورت شبانه روزی برای برگزاری این کنفرانس فعالیت کردند. در این دوره کنفرانس ۶۴ ردیف فعالیت و ۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شد. ۱۳ ردیف فعالیت در دوره برگزاری کنفرانس انجام  شد و تیم داوری که  مسئولیت ارزیابی مقالات را بر عهده گرفتند متشکل از ۳۲ نفر که ۳۰ درصد دانشگاهی و ۷۰ درصد صنعتی بودند.
  شایان ذکر است  در پایان مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از سید امیر مهدویان در بخش مقاله برتر از شرکت فولاد هرمزگان، امیر گرجی در بخش تجربه برتر از شرکت فولاد مبارکه و مجتبی همدم در بخش نوآوری برتر از شرکت فولاد خراسان و همچنین از دبیر اجرایی کنفرانس، دبیر علمی کنفرانس، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان و رئیس هیات مدیره شرکت کنترل سیستم ابزار دقیق سازنده دستگاه XRF تقدیر شد. این دستگاه که به همت شرکت فولاد هرمزگان و یکی از شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی شده است و مراحل پایانی آزمایش را در سازمان انرژی اتمی می‌گذراند.