دریا نیوز







نگین خلیج‌فارس در انتظار گردشگران: هرمزگان زیبا در انتظار روزهای پرهیاهوست

، 11:19   /   کد خبر: 33175   /   تعداد بازدید: 3975


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سواحل زیبا و بکر خلیج‌فارس و دریای عمان از غرب تا شرق هرمزگان کشیده شده و وبا دارابودن یک هزار کیلومتر مرز ساحلی از پارسیان تا جاسک با آب و هوای مطلوب و معتدل، مرغان ماهیخوار و کاکایی‌های پرهیجان و بازیگوش، ماسه‌های داغ و تفتیده آماده پیاده روی‌های صبحگاهی و شامگاهی است.
گنو با تمام عظمتش سربفلک کشیده و استوار با انواع گیاهان دارویی و حیات وحش متنوع، آب و هوایی مطلوب و سایت پرواز پاراگلایدر عشوه‌گری می‌کند.

*سرزمین گیاهان دارویی
کوه‌های هماگ و بخون در شمال هرمزگان یکی از دیگر از جاذبه‌های دیدنی و بکر در شمال هرمزگان است که به سرزمین گیاهان دارویی معروف است و ساکنان میهمان‌نوازش انواع محصولات کشاورزی و دامی ارگانیک و سالمی به متقاضیان عرضه می‌کنند. طبیعت زیبا و آب و هوای خنک این منطقه را به بهشت پنهان هرمزگان معروف کرده است.

* قلعه‌هایی که نماد مقاومتند
قلاع تاریخی پرتقالی‌ها در قشم، هرمز و بندرکنگ، که یادگاری از دوران مقاومت و جنگ‌های پیروزمندانه سرداران شجاع ایرانی همچون امام قلی‌خان و... بوده با دنیایی از راز و رمز قصه‌های ناگفته بسیاری دارند.

بناهایی که روزگاری به قدمت یک قرن پیش، رد چکمه‌های سنگین متجاوزان را بر پیکرخود حس کرده‌اند و بعد از گذشت سالیان هنوز هم پابرجا واستوار ایستاده‌اند، قلعه‌هایی ساخته شده از سنگ و ساروج با معماری خاص خود که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند.

*جزایر 14گانه خلیج‌فارس

جزایر 14گانه خلیج‌فارس با جاذبه های خاص و منحصربفردشان این روزها از آب و هوای مطلوبی برخوردارند؛ جزیره هرمز که با دارا بودن معدن خاک سرخ و انواع سنگ‌ها و خاک‌های رنگی به بهشت زمین‌شناسان معروف شده و سواحل صخره‌ای و بکرش فضایی بی‌دغدغه برای گذران ایام تعطیلات است.

جزایر لارک، فارور، قشم و سیری و لاوان  و... هم با جاذبه‌های خاص خود در این روزهای پایان سال مهیای پذیرایی از میهمانان وگردشگران هستند.

* دیار ماهی و مروارید

 بندرلنگه شهر بادگیرهای قدیمی است، شهری که روزگاری نام عروس خلیج‌فارس برآن نهادند، دیار ماهی و مروارید، دیار خاطره‌های ماندگار و خانه فکری که بنایی قدیمی و باستانی است این روزها در انتظار گردشگران است، بادگیرهای زیبا و سربفلک کشیده این شهر تاریخی در همسایگی دریا نوای خوش آشنایی می‌نوازد.

بازار تاریخی مساح که هنوز رونق روزهای گذشته را دارد در تب و تاب میهمان‌‌نوازی است.
بندرکنگ با معماری زیبا و اقدامات زیربنایی و عمرانی شهردار جوان و پرتلاشش این روزها بر سر زبان‌ها افتاده و نقل معماری خاصش دهان به دهان می‌چرخد و هر تازه واردی را وسوسه می‌کند تا گذری به این بندرکوچک اما زیبا و تاریخی در غرب هرمزگان بزند. 
 شهرزیبای بستک با معماری خاصش، حاجی‌آباد و آبشار تزرجش، قلعه و باغ شهر زیبای فین با نخلستان‌های انبوه، چشمه‌های فراوان و لبریزش، حمام‌های تاریخی در کنار مزارع خردل و آفتابگردان زیبایی خارق‌العاده‌ای را در زیر نور خورشید اسفندماه خلق کرده‌اند.

*اقلیم متفاوت هرمزگان

غار خربس و دره ستارگان قشم، رودان بهشت جنوب و عطر نارنج و لیموهای باغات میناب و صنایع دستی حصیری و سفالی این شهر هنرپرور درکنار مزارع سرسبز هشتبندی و قلعه قاضی، کوه مبارک جاسک و ساحل صخره‌ای و موج‌های کوبنده‌اش، لباس های بلوچی رنگارنگ وبرقع های زیبا و خوش نقش و نگار زنان و دخترانش همه و همه درانتظار روزهای پرهیاهویی هستند که باید زیبایی‌ها و جذابیت‌های خود را به میهمانان عرضه نمایند.

* دیار صنایع دستی 

هنر سرپنجه‌های صنعتگران پیر و جوان دیار میناب همچنان در جلب گردشگران حرف اول را می‌زند، صنایع دستی حصیری مانند سپ، کنتله، سبدهای میوه، تک، گفه، تک وپری و...سفال‌های زیبا همچون جهله و اشتروک و... نماد زیبایی‌های میناب، دیار هنر و صنایع دستی است. 
باغات انبه و مرکبات در میناب و رودان، این روزها با عطر دل‌انگیز و معطر خود هر رهگذری را سرمست و بیقرار می‌کنند.

* جنگل‌های حرا و چندل

جنگل‌های خارق‌العاده حرا و چندل دربندرتاریخی خمیر، لافت، سیریک و جاسک یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری هرمزگان زیباست که نیازمند معرفی و تبلیغات وسیع جهت بازدید مسافران نوروزی از سراسر کشور است.

حرا گیاهی است که سرشاخه‌های آن برای مصارف دام و چوبش برای ساخت منازل روستایی استفاده می شود و زیستگاه آبزیانی چون میگو و گلخورک‌هاست. 

جنگل حرا، زیستگاه انواع پرندگان مهاجر و دریایی، انواع آبزیان همچون گلخورک و... همراه با عطر درختان حرا و آوای خوش پرندگانی که در لابه لای این جنگل‌ها لانه کرده‌اند می‌باشد.

* قشم سرزمین عجایب

ژئوپارک قشم که این روزها ثبت جهانی هم شده با تمام قابلیت‌هایش و سایت مرجانی برای غواصی و دیدن دنیای زیرآب میزبان مهربانی است، جزیره زیبای هنگام با ساحل نقره‌ای و دلفین‌های بازیگوشش دامن خود را برای میهمانان نوروزی گسترانده است.

قشم با سواحل بکر و تمیزش و پلاژهایی امن، غار خربس و شگفتی‌هایش، مزرعه پرورش کروکودیل و مراکز خرید متنوع و ارزان قیمت نظر هر گردشگری را جلب می‌کند. 

* بندرعباس شهر غذاهای خوش عطر وپرادویه

بندرعباس هم با غذاهای تند و خوش عطرش در حاشیه ساحل و سایر رستوران های شهری ، ساحل زیبا و مراکز خرید متعدد، بازارهای قدیمی، معبدهندوها و حمام گله‌داری، مراکز عرضه صنایع دستی سفالی، حصیری ودریایی، شهر المان‌های زیبای بومی و... همه و همه جزیی از دیار زیبایی‌ها یعنی هرمزگان پر رمزو راز است که هنوز کشف نشده است.

 

این روزهای پرهیاهو و پرترافیک را به امید سالی زیبا و پرخیر و برکت و با دعای سلامتی برای همه عزیزان و همشهریان‌مان به پایان می‌رسانیم باشد که عاقبت به خیرشویم.